onsdag 17 maj 2017

Utdelningar 2017.

Denna veckan har det trillat in lite utdelningar på mitt konto och jag tänkte redovisa de utdelningarna jag fått hittills i år. De flesta av mina innehav har delat ut pengar för i år, men HM delar ut en gång till på hösten och Bosjö och Saltängen delar ut var tredje månad, så det är några tusenlappar till som väntar i utdelning. Som ni ser i cirkeldiagrammet är Nordea och Tele2 mina största utdelare (även HM när de delat ut andra gången till hösten. Tyvärr ser ni inte alla bolag på listan, men Latour, Saltängen och Bosjö saknas.


I ett inlägg häromveckan skrev jag också att jag dumpat Byggmax ur min portfölj men en marginell vinst. Hittade dock ett bra köpläge på 58.50kr någon dag efter och sålde innehavet idag på 62.25 och gjorde några sköna kronor på bara några dagar. Idag fyllde jag även på MQ med en post på 10 000 kr på 33.10 kr. Utdelningen i MQ (förutsatt att den inte sjunker, vilket jag inte tror den gör) är 5.3% på den här nivån, vilket är väldigt attraktivt för någon som gillar utdelningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar