torsdag 11 maj 2017

Försäljning.

Igår sålde jag Byggmax på 62 kr. Jag hade en post på drygt 40 000 kr och ett gav på 61,50 så vinsten blev fantastiska 300 kr. Jag sålde dagen innan aktien handlas utan utdelning och har tappat lite hoppet om Byggmax, i alla fall för tillfället. Senaste rapporten var svag och VD uttalade sig till och med att första halvåret i år kommer vara fortsatt tufft och jag är också lite orolig över hur E-handeln slår mot Byggmax. Jag kommer dock hålla Byggmax under uppsikt och kan tänka mig att köpa en post igen om den går ner till 58 kr.

Så jag sålde och har betalt av de pengarna jag haft lånade från Avanza och fick till och med lite pengar över i likvida medel, som ni ser i cirkeldiagrammet nedan. Planen just nu är att bygga upp lite likvider i portföljen, börsen har gått väldigt bra senaste året och vi har i princip 6 år av uppgång bakom oss och för eller senare tror jag på ett bakslag och vill då ha likvida medel att handla för. Många av mina aktier handlas utan utdelning denna vecka (Tele2, HM och Kinnevik), vilket gör att portföljen tappat lite i värde, men nästa vecka kommer pengarna in på kontot.



Kul förresten att så många följer bloggen! Ställ gärna frågor och kommentera om ni undrar något. Jag ska när jag får lite ledig tid försöka uppdatera med lite fler flikar och information på bloggen.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag undrar vad din totala utdelning blir i år ?
    Mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! För 2017 så räknar jag med att få runt 24k i utdelning.

      Radera