tisdag 2 oktober 2018

Fonder.

Hemma från semestern! Haft det väldigt trevligt i Grekland och fått mycket sol, bad, god mat och dryck ihop med flickvännen. En utdelning från Castellum trillade dessutom in medan vi låg på stranden och hade det trevligt.

Jag satt och kikade igenom de två fonderna jag införskaffat i portföljen, med tanke på att få ett bredare sparande i min portfölj, men efter att ha jämför med bland annat Investor och Latour på 10 års historik, så är avkastningen på aktier, inklusive utdelningar, bättre. Då ser jag ingen anledning till ha fonder i min portfölj, utan det kommer vara 100% aktier tillsvidare. Dessutom har du ju en avgift på fonderna som betalas till förvaltaren, så det blev sälj på mina två fondinnehav idag.

Hur tänker ni kring aktier kontra fonder i portföljen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar