måndag 6 maj 2024

Portföljen maj månad 2024.

 Nu var det bra länge sen jag bloggade, men eftersom Facebook till viss del begränsar mitt konto på Facebook (lång historia, men Facebooks AI-robot tror att jag sysslar med bedrägerier när jag på min sida Utdelningsjägaren postar skärmdumpar om aktier och har begränsat mig från att nå nya användare och nya följare i ett år framåt) så kanske jag får bli lite flitigare på att blogga framöver? Jag tänkte hur som helst att jag skulle dela med mig av portföljen, då det är vad folk oftast är mest nyfikna på.  

Senaste året har jag städat ur lite surdegar ur portföljen (Byggmax och Electrolux sålde jag i ganska god tid, medan SBB och Intrum fick vara kvar alldeles för länge) och även fått ner min belåning, som i dagsläget ligger på 290k till 1.99% ränta. För den som inte känner till detta så får man göra ränteavdrag även när man lånar till aktier, så den faktiska räntan är lägre. 

Detta blir en liten mjukstart, men botanisera i portföljen nedan om du önskar och kanske hittar du lite inspiration eller något annat du finner användbart. Värt att lägga till är att avkastningen på skärmdumparna nedan inte inkluderar utdelning, så den egentliga avkastningen i mina innehav är ganska mycket högre om man inkluderar utdelningarna i de aktier jag äger.

Sen 2 år tillbaka försörjer jag mig ju delvis på att föreläsa, inspirera och coacha andra inom aktier, ekonomi och sparande och vill du bli en del av min slutna grupp där jag skriver mer om vilka köp jag gör och där jag delar med mig av tips, syn på vissa bolagsrapporter med mera så kan du göra det via denna länk; Patreon

Är du mer intresserad av en timme personlig hjälp eller liknande, kontakta mig på Facebook (via min sida Utdelningsjägaren så ska vi se vad vi kan göra. Frågor, feedback eller annat är också uppskattat.

Allt gott!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar