fredag 26 november 2021

Portföljen november månad 2021.

November har varit en förhållandevis lugn månad där jag inte gjort alltför många affärer, men där portföljen gått oerhört bra. Fram till fredag 26 november då, där den dök 3.4% på en och samma dag och raderade 150 000 kr från portföljens värde, men då november ändå varit bra så landar jag ändå på ett nytt all-time-high. Jag höll mig över 4 miljoner kronor i cirka två veckor, innan fredagens nedgång och vi får se hur lång tid det tar innan portföljen hittar tillbaka dit. 

Portföljens värde är 4 843 823 kr minus lånade pengar (984 373 kr) = 3 859 451 kr



Köpen jag har gjort har varit i Telia och sen pytteköp i Nobia,SKF och Securitas och i min utländska portfölj har jag fyllt på i Realty Income och Coca cola. Nästa vecka trillar det in lite aktier i Solid försäkring, som delas ut från Resurs. De röda siffrorna i Resurs ser ju ännu värre ut nu när de knoppat av Solid, men hur som helst så tror jag att jag kommer sälja de aktierna och investera i något annat.

Idag tänker jag inte göra reklam för min Patreon, då jag för tillfället är jäkligt nöjd med gruppen som den är, men är man nyfiken på att gå med är man såklart välkommen fortfarande.

Nu är det bara december kvar och sen är det dags att börja utvärdera 2021, som hittills varit ännu ett fantastiskt börsår. Mina mål för 2022 kommer jag att dela med mig av vid tillfälle också.

Allt gott! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar