lördag 3 juli 2021

Portföljen juni månad 2021

Efter några bra dagar på börsen i slutet på denna veckan så vände portföljen till nytt all-time-high igen.

Portföljens värde är 4 166 684 kr minus lånade pengar (762 060 kr) = 3 404 624 kr



Det börjar bli så många innehav i portföljen att det är svårt att få med alla på en och samma bild med bra skärpa.

Jag hade nån tanke för några veckor sen att det är dags att jobba ner belåningen, men räntan ser ut att vara 0 till slutet på 2024 (reporäntan som styrs av Riksbanken dvs), så jag ska försöka hålla mig på en nivå där jag betalar 0.99% i ränta och på så sätt ha ganska bra marginal ändå, om det kommer en större nedgång (räntan höjs till 1.97%) om mitt innehav minskar i värde). 

Jag har handlat lite av varje under månaden. I svenska portföljen så har jag både köpt och sålt Svedbergs (den är alltså inte kvar i portföljen), fyllt på i Scandi standard (den aktien har gått uselt hittills), Securitas och Coor. Jag har dessutom plockat in SKF i portföljen, ett industribolag som jag tror har en ganska fin uppsida från dagens nivåer och om man jämför värderingen med andra industribolag.

I utländska portföljen har det inte hänt så mycket, jag har gjort varsitt köp i Coca Cola och AT&T. Min portfölj kanske inte är den mest spännande och jag är inte den som gör massa snabba pengar och affärer, utan min melodi har alltid varit att regelbundet investera i stabila och fina bolag och försöka visa vad det ger över tid.

Som vanligt får du gärna gå med i min lite mindre "VIP-grupp", som jag har som mål att kunna leva på ihop med utdelningarna :) Där får man som prenuerant via Patreon möjligheten att ställa frågor, se vad jag köper, säljer och få lite tips och erfarenheter från mig, mm. Det kostar 40 kr i månaden att vara med och du går med via länken nedan. 

Patreon

Allt gott och vi hörs nästa månad igen! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar