fredag 21 februari 2020

Portföljen februari 2020.

Hej! En redovisning av portföljen för februari 2020 kommer tidigare än vanligt denna månad, då jag åker till Spanien tidigt imorgon för att vila upp mig lite och njuta med föräldrar, syskon och sambo och jag blir kvar där en bit in i mars, sen är det dags för mig att börja jobba deltid igen efter min sjukskrivning.

Portföljens värde är 2 824 895 kr minus lånade pengar (607 168 kr) = 2 217 083kr



Jag har ett nytt all-time-high i portföljen, 14 månader i rad nu (det inkluderar i och för sig nysparande också, så ni är medvetna om det). Börsen tuffar på och det har här faktiskt varit en av mina bästa månader någonsin, trots all oro som varit över coronaviruset, men rapporterna har varit så pass bra att man ignorerat det hotet och fortsatt handla som vanligt. Värre kan det bli nästa kvartal, Apple har till exempel redan vinstvarnat pga produktionsbortfall i sina fabriker i Kina och HM har tillfälligt fått stänga över 300 butiker i Kina, osv, så jag tror att vissa bolag kan komma och bomma en del i nästa kvartalsrapport, så får vi se om det kan påverka börshumöret.


Då lönen inte varit vad den brukar under min sjukskrivning, så har det varit väldigt lugnt i portföljen. 500 kr har jag lagt på Resurs (lyckades köpa på låga 51 kr) och en dryg tusenlapp på Axfood (köpte runt 193 kr). Sällan det varit köpläge i Axfood det senate året och helst vill jag ha ner aktien en bit under 190 kr innan jag köper, då det är ett av mina mindre innehav och jag gärna skulle utökat det lite grann. Börsen känns överlag ganska dyr, det har jag i och för sig sagt i 2-3 månader nu och den har fortsatt upp efter det, så att lyssna på mig är inte alltid till din fördel :)

I övrigt har det endast gått pengar åt att betala ner superlånet, som minskar sakta men säkert månad för månad och senast jag hade så här "låg" belåning i kronor var juli 2019. Ska man titta på belåning i förhållande till hur stor portföljen är så har inte belåningen varit så här låg sen april 2019. Innan året är slut ska belåningen ner under 500 000 kr.

I förhållande till index har min portfölj gått bra i år, se nedan.





Som vanligt, om ni inte följer mig på Facebook, så gör det på; Utdelningsjägaren

Gå även med i min grupp; Aktier, sparande och privatekonomi

På återhörande och god avkastning, nu ska jag njuta av spanska solkusten ett tag!

7 kommentarer:

  1. I år 12,99%, men långt ifrån dina krontal... ��

    SvaraRadera
  2. Fin portfölj, det som gör mig lite rädd är att du har brutalt fokus not Sverige. Ingenting mot globala investeringar. Portföljen är rätt utsatt då och med Sverige som endast har ca 1% av världsekonomin blir det en portfölj med hööög risk. Hur ställer du dig till det av vara beoroeav en enda marknad?

    SvaraRadera
  3. https://multihelvetesbloggen.blogspot.com/?m=1

    SvaraRadera
  4. Ge oss en uppdatering nu, snälla.
    "Börsen tuffar på och det har här faktiskt varit en av mina bästa månader någonsin, trots all oro som varit över coronaviruset" / fredag 21 feb, alltså bara en månad sedan.

    SvaraRadera
  5. Vill du vara medlem i Illuminati som kirurg som gör dig rik och berömd i världen och har makt att kontrollera människor på världens högsta plats. Är du affärsman eller kvinna, konstnär, politiker, musiker, student, fotbollsspelare eller bastket baller vill du vara rik, berömd, kraftfull i livet, gå med i Illuminati brödraskapet idag och få direkt en rik summa av 1 miljon dollar i en vecka, och en hemlös. Överallt du väljer att bo i denna värld och få 10.000.000 $ per månad som lön.
    FÖRDELAR TILL DE NYA MEDLEMMARNA SOM GÅ MED I ILLUMINATI.
    En kontant belöning på USD 500 000.
    1. En ny övningsdrömbil värderad till 300 000 USD.
    2. Ett drömhus köpt i det land du valt.
    3. En månad semester (helt betalt) till din dröm turistmål.
    5.Et ett års medlemskapspaket för golf.
    5. En VIP-behandling i alla flygplatser i världen.
    6. En total livsstilsförändring.
    8. Tillgång till Citizen Grove.
    9. Månadlig betalning av $ 5.000.000 USD på ditt bankkonto varje månad som medlem.
    10. En månad reserverad möte med de 5 bästa världsledarna och de fem bästa kändisarna i världen.
    Om du är intresserad av att gå med oss ​​i Illuminati Great Brotherhood
    Kontakta oss via e-post: cavill612@gmail.com

    SvaraRadera
  6. Söker du efter rikedomar, berömmelse, makt, skydd, lösning, kunskap, WISDOM ETC?
    Är du en affärsman eller kvinna, politiker, musiker, pastor, advokat, skådespelare, skådespelerska, bankir, fotbollsspelare, modell, examen, student, ingenjör Och vill du vara rik, berömd och kraftfull i livet?
    DETTA ÄR DIN GULDMÖJLIGHET OCH INGEN MÄNSKLIG OFFR. Det stora Illuminati-brödraskapet gör dig rik, kraftfull, berömd och rik. Du kan uppnå alla dina drömmar och hjärtat önskar genom att vara medlem i Illuminati broderskap, långt liv och välstånd här på jorden, och det finns stora fördelar och belöningar.
    Om du verkligen vill bli medlem i den stora Illuminati kontakta oss idag.
    E-post ....: Illuminati666.confirmed01@gmail.com
    Telefon ....: +1 (707) 6027784

    SvaraRadera
  7. ESTE ES UN MENSAJE OFICIAL ILUMINADO AL MUNDO
    NOTA: NO HAY SACRIFICIO HUMANO INVOLUCRADO E ILLUMINATI TAMBIÉN NO PIDE LA CUOTA DE INSCRIPCIÓN
    Puede contactar al agente del templo a través de WhatsApp: +1 (307) 3639560

    ¿Eres empresario, político, músico? Quieres ser rico

    famoso, poderoso en la vida, únete al culto de la hermandad Illuminati

    hoy y obtuvo una rica suma instantánea de. $ 1 miljon a la semana y gratis

    Coche donde elijas vivir en este mundo y obtener incluso $

    1 000 000 como su beneficio para comenzar una nueva vida.

    Debe tener al menos 20 años de edad antes de poder contactar a nuestros socios
    Correo electrónico: illuminatisocietyorder124@mail.co
    Whatsapp: +1 (307) 3639560

    SvaraRadera