fredag 26 juni 2020

Portföljen juni månad 2020.

Hej! Dags att uppdatera portföljen för juni månad. Så här halvvägs in på 2020 så kan jag konstatera att det inte varit mitt bästa år på börsen. Dels är min avkastning på minus (det är jag iofs inte ensam om), dels har vi en hel del inställda utdelningar, dels har jag ett lägre portföljvärde än jag hade vid årsskiftet och så har jag varit sjukskriven delar av året och inte haft min vanliga inkomst, vilket gjort att jag inte kunnat spara riktigt som jag brukar. Nu med barn på gång så går ju en del pengar dit också, men jag försöker hålla i mitt sparande och åtminstone investera lite varje månad. Å andra sidan börsen hämtat sig över förväntan sen "kraschen" och jag är hyfsat nöjd ed min portfölj ändå.

Portföljen har blivit så pass stor att de tusenlapparna jag investerar varje månad inte märks av så mycket, när portföljvärdet diffar på ibland mer än 100 000 kr upp eller ner varje månad, beroende på hur börsen har gått.



Portföljens värde är 2 389 415 kr minus lånade pengar (510 661 kr) =  1 878 080 kr

Det har inte hänt så mycket i portföljen, mer än att jag skalat upp min post i Hufvudstaden med drygt 20 000 kr och småköp om 1000 kr vardera i NCC och Resurs. Har gått in och ur Nobina också under månaden, men missbedömde och trodde de skulle ha en ganska usel rapport idag och jag skulle kunna köpa in mig billigt. Istället steg aktien 11% på rapporten och nu får jag stå utanför. Man lär så länge man lever.

Som vanligt, in och följ mig på Utdelningsjägaren om du inte gör det och gå med i min Facebookgrupp aktier, sparande och privatekonomi. Var inte rädd för att höra av dig med frågor!

Allt gott och på återhörande! God avkastning på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar